8 טיפים לשיווק חנות תכשיטים בדף פייסבוק

כולם מודעים לעובדה שהמלצות הנכתבות ע"י החברים שלנו משפיעות באופן מהותי על החלטות הקנייה שלנו. הם יכולים להשפיע עלינו גם כשאנחנו מנסים להיות זהירים. אחד הדברים הטובים ביותר הקשורים בשיווק בפייסבוק הוא היכולת לקבל את ההמלצות האלה מהלקוחות שלך.

אני עובד עבור חנות תכשיטים במרכז הארץ, כשהגעתי הדף העסקי היה חלש וכמעט ללא חברים או תנועה כלשהי,  ידעתי שמספר גדול של אוהדים לא יגיע בן לילה, אבל רציתי לבנות קהילה מקוונת במהירות כדי להתחיל את הנוכחות שלנו בפייסבוק.

למרבה המזל, כלי הפרסום של פייסבוק מאפשרים לעסקים קטנים לעשות בדיוק את זה! עם פייסבוק, אני יכול בקלות לפרסם לשוקי יעד ספציפיים בלי לשבור תוכנית חסכון או לקחת הלוואה מהבנק  ולהגיע למספר עצום של לקוחות פוטנציאליים בהשקעה צנועה יחסית.

איך עשיתי את זה:

  1. השתמש בסיפורים ממומנים כדי לקבל לייק, אתה רוצה הרבה ליקים בדף מהרבה סיבות, החשובה שבהם היא להגיע לכמות רבה של לקוחות ככל האפשר. כפי שהזכרתי לעיל, המלצות של חברים רכיב קריטי ביצירת אינטראקציה עם הלקוחות . תוכל לקדם מודעות Facebook שמראות לאנשים שחבריהם אוהבים את המותג שלך. שירות פרסומי חדש של פייסבוק, הקרוי "סיפור ממומן" (ובאנגלית – Sponsored Story), מיועד להגדלת הבאז סביב חברות ומותגים שיש להן עמוד בפייסבוק. מדובר בנישה נוספת של שיווק בפייסבוק ובמדיה החברתית, שיוצרת פרסומות על סמך הפעילות שלכם (הגולשים) ברשת . רק סיפורים ממומנים שנוצרו על ידי פעילות החברים שלך מופיעים בעדכון החדשות שלך. פעמים רבות אוהדים אלה היו כבר הלקוחות שלנו, אנשים שפשוט לא חשבתי עליהם כעוקבים אחרנו באינטרנט וגיליתי שסיפורים ממומנים עבד נהדר!
  2. חסות Check-Ins בחנות שלך – פייסבוק מאפשרת לעסקים מקומיים לתת חסות ל- check-ins, שיוצרת מודעות עבור החברים שלהם כאשר מישהו בודק את העסק שלך. איזו דרך רבת עוצמה להגדיל את החשיפה המקוונת של המיקום הקמעונאי שלך!
  3. שלם כדי להיות קיים – עקב שינויים מתמידים באלגוריתם עדכון החדשות של פייסבוק פחות 10% מהאנשים שאוהבים את דף המעריצים שלך יראו את עדכוני הסטטוס שלך. אל תבינו אותי לא נכון,  אתה עדיין יכול להגיע לקהל גדול אם אתה מציע איכות, אבל אל תסמוך על זה. רוב הזמן אתה צריך "לשלם כדי לשחק" על מנת להגיע כמה שיותר אוהדים שלך.
  4. עקוב אחר מנהל המודעות שלך – כמו בכל פרסום, אתה צריך לעקוב אחר מסעות הפרסום שלך כדי לוודא שאתה מגיע לקהל היעד שלך, מומלץ שלא להשקיע יותר מדי כסף כדי לעשות זאת. עדכן את המודעות שלך ואת שווקי היעד שלך לעתים קרובות כדי לשמור על פרסום חדש עבור קהל היעד שלך. הפעלת תוכן לא מקצועי עלולה להיות בעייתית ויכולה ליצור ניתוק גדול עוד יותר עם משתמשים מסוימים. פייסבוק יכול להיות כלי פרסום רב עוצמה כאשר נעשה שימוש נכון. נסה את המודעות השונות, בדוק אותן ומצא מה יעבוד עבור העסק שלך.
  5. תוכן מותאם אישית – להעביר תחושה של בלעדיות ללקוחות קיימים ופוטנציאליים עם סדרה של הודעות מעוצבות בקפידה על הצעות תכשיטים יפים. עבוד עם מעצב כדי ליצור הודעות דוא"ל רגילות או פוסטים במדיה חברתית, עליך להציג את התכשיטים של החנות, כלול תמונות מדהימות של אוספי תכשיטים חדשים, הצעות מתחשבות למתנה, ומכירות בלעדיות ואירועים בתצוגה מקדימה. עבוד עם מעצב גרפיקה כדי ליצור תבנית תקשורת, כולל סיסמת חנות ייחודית או שורת תג.
  6. הערכת הפניה – כפי שאנשי מכירות לעתים קרובות מביעים את הערכתם על מתן ליד (הפניה) באמצעות מתן שי ללקוח המפנה (כרטיס מתנה למסעדה משובחת או שובר הנחה) ניתן בקלות לאמץ את הנוהג הזה ולהבטיח "פרס" ללקוחות המספקים לך הפניות.
  7. קשרי מותגים – עבוד עם צלם וידאו ושחקנים כדי לפתח סרטונים קצרים המציגים אירועי חיים עליזים. תכונה של אירוסין, תכנון החתונה, טקס הנישואין ולהתמקד בטבעת . ללכוד את ההנאה של אמא שקבלה טבעת יום האם מילדיה. הצג את ההתרגשות של אישה צעירה שקיבלה זוג עגילי יהלום כמתנת יום נישואין. יותר חשוב, הזמן את הלקוחות שלך לשלוח קטעי וידאו של החגיגות שלהם שקשורים לתכשיטים שלכם. הצגת הסרטונים בדף הפייסבוק תגדיל משמעותית את הקשר עם הלקוחות והגדלת הפרסום.
  8. אירוע תצוגה – חיבור השיווק הווירטואלי לפיזי, עליך לספק מקום מפגש איכותי (רצוי עם המעצב באופן אישי), בדרך כולל כיבוד קל ומוסיקה מתאימה, באירוע יוצגו וימכרו תכשיטים .

התחל בקטן – ממליץ להתחיל בהוצאה של 150 ₪ ליום ומעריך שתהיה מרוצה מאוד מהחזר ההשקעה!