צייד ההזדמנויות – כיצד לאתר הזדמנויות עסקיות בחיי היום יום

צייד ההזדמנויות – כיצד לאתר הזדמנויות עסקיות בחיי היום יום

הרעיון להקים את ממלכת הקסם של דיסנילנד נולד במהלך חופשה משפחתית. וולט דיסני היה בביקור בגני טיבולי שברומא, אחד מהפארקים העתיקים ביותר באירופה, במהלך הביקור הוא הבין שהוא יכול ליצור גרסה גדולה יותר וטובה יותר בקליפורניה. השיטה שלו אינה יוצאת דופן: יזמים רבים מצאו את הרעיונות העסקיים שלהם על ידי מתן תשומת לב להזדמנויות בחיי היומיום.

"העולם סביבך מלא רעיונות שיכולים להועיל," אומר אנדי בוינטון, ממחברי הספר "צייד ההזדמנויות", אף אחד מהרעיונות האלה יבואו אליך על ידי ישיבה בחדר סגור ומחשבה מעמיקה, אתה צריך לצאת החוצה להתבונן בהתנהגויות של העולם, התבוננות זו תוביל אותך לרעיונות חדשים. "חדשנות לא נובעת ממוחם של אנשים חכמים אלה ממצוד אחר רעיונות, התנהגות מנצחת IQ.

4 דרכים לאתר הזדמנויות ומוטיבציה לחדשנות :

  1. עליך ללמוד כיצד לחשוב ולפעול בדרך שתהא פתוחה לקבל הזדמנויות חדשות, חשיבה כזאת תייצר לך זרם בלתי פוסק של רעיונות עסקיים בחיי היומיום.
  2. לכתוב רשימה של הזדמנויות, בכל זמן נתון העולם מלא בבעיות שצריכות להיפתר. בכל עת ולאן שאתה הולך בחיי היומיום עליך לזהות את הבעיות שאחרים הדחיקו או התעלמו מהם, או שלא התייחסו באופן יעיל. כל אחת מהבעיות היא הזדמנות פוטנציאלית. התחל עם ניסיון משלך, שאל את עצמך, מה מעצבן אותי ? מה יכול להקל עלי ? מה יכול לגרום לי יותר הנאה וכיף ? מה יביא אותי למקום נוח יותר ? התסכולים שלך ידריכו אותך לזהות את הבעיות האמיתיות שיובילו אותך להציף רעיון עסקי חדש.
  3. מרדף אחר רעיונות במקומות מגוונים. רעיונות חדשים דורשים יצירתיות, זאת משגשגת בעת חידוש וגיוון. אתה יכול לזהות הזדמנות או רעיון נהדר בזמן שאתה בחופשה או השראה בלתי צפויה בביקור בתערוכת אמנות. אם אתה "פותח את העיניים" התשובה שם. כדי להצליח לזהות הזדמנויות העולם שלך צריך להיות רחב ומגוון.  החיפוש צריך להיות מהלך אקטיבי, מכוון. "צייד הזדמנויות"  יעיל מדבר עם אנשים לא רק כאקט חברתי אלה מחפש כל הזמן ללמוד מה שאחרים יודעים או עושים.  "צייד ההזדמנויות" צריך כל הזמן לעסוק בכריית מידע מהעולם הסובב אותו בכדי לזהות את הרעיונות.
  4. שים לב איך אחרים פותרים בעיות עסקיות. בכל רגע נתון אתה מוקף בבעיות שמישהו אחר מנסה לפתור. כל אירוע הוא הזדמנות ללמוד. עליך להתחיל לשים לב איך חנויות מארגנות את המלאי או איזה אריזה תופסת את העין שלך, איך אמזון או עלי אקספרס מעודדת את דחף הקניה אצל הלקוח. אתה עלול למצוא דרך טובה יותר כדי לפתור את אותה בעיה או לקבל השראה לפתרון בעיה זו בדרך אחרת. אתה צריך לראות דרכי פעולה מוצלחות של אחרים ולבצע בהם שימוש חוזר לפתרון בעיות שזיהתה, אתה צריך לפתח הרגלים של התבוננות בפתרונות של אחרים, הרגל זה יפתח את עינך לזהות הזדמנויות שנמצאות בחוץ…

http://andrewboynton.com