איך בונים תכנית שיווק בעידן דיגיטלי – שיעור 4

חלק אחרון בכלים הוא  : האזכור

כלים לייצר אזכורים שלנו בשיח (באזז, יח"צ מקוון, דיעה חיובית)

  • נוכחות במדיה החברתית.
  • פורומים.
  • TalkBacks
  • מובילי דיעה.
  • תוכן ויראלי (וגם תוכן איכותי).
  • פעילויות בשיתוף הגולשים.

במה נוכל להשקיע את התקציב שלנו ?

מוצרים ככלי שיווקי

  • מוצרים ממותגים
  • חלוקת מוצרים למובילי דעת קבל
  • אפליקציה פרסומית
  • אפליקציות מובייל.
  • אפליקציות פייסבוק.
  • אתרים (תוכן, פלטפורמה, קהילה).
  • גאדג'טים (הצמיד של נייקי).

ערוצים ופלטפורמות

בבואנו לבחור אותם, נבדוק:

  • קהל מטרה: באילו מהם הוא צפוי להימצא?
  • תקציב: באילו מהם הוא יספיק מבחינת עלות-תועלת? לדוג': באנר בעמוד פנימי באתר גדול שאינו מספק מספיק היענות אך עולה כמו פריסה רחבה באתר ורטיקלי (נניח, נדל"ן) הצפוי לספק היענות יפה.
  • יעילות הכלים שהאתר מציע (באנר בין מודעות ביד2, מודעות 'נייטיב' בפייסבוק).
  • מה עוד ?

הפורטלים – מדורת השבט

  • הרבה קהל, הרבה טראפיק.
  • יותר אפשרויות פילוח לפי תוכן.
  • פריים-טיים.
  • מרחב תמחור.
  • חסרונות: משלמים גם על קהל לא רלוונטי, קשה/יקר לייצר עליונות חשיפה.

רשתות חברתיות

  • פרסום 'רגיל' או פרסום 'אורגני'.
  • יותר מעורבות.
  • יותר פרסום שלוב תוכן.
  • פילוח פרטני יותר.
  • חסרונות: פחות שטחי פרסום, קשה לייצר עליונות חשיפה.

ורטיקל/אינדקס – פונקציונלי, לפי נושא

לכל ארגון המכבד את עצמו בתקופה הנוכחית יש אתר אינטרנט. האתר הוקם על מנת להוות כרטיס ביקור דיגיטלי, להראות רצינות ולהוות כלי שיווקי. אנחנו משקיעים זמן ומשאבים כדי לשפר את חווית המשתמש באתר בכדי שזה יתרשם לטובה וישכור / יקנה מאתנו.  לאור המורכבות והגודל של רשת האיטרנט בשנת 2017 קיימת בעיה יסודית המונעת מהאתר שלנו להגיע לקהל היעד הרצוי,  בגלל שהרשת עצומה הסיכוי שיתרחש מפגש רנדומאלי בין לקוח לנותן שירות באינטרנט נמוך מאוד. זו בעיה העומדת לא רק בענייני שיווק, אלא כל אתר ברשת האינטרנט עומד בפני אותה בעיה: כיצד ניתן 'לשדך' לאתר האינטרנט את קהל היעד שלו ביעילות – הפתרון אתרי אינדקס

  • יותר מיקוד.
  • חסרונות: המתחרים שלך מפרסמים לצידך, טראפיק מוגבל*.

 

רשתות שותפים – ומאגרי משתמשים

אחת הדרכים היעילות ביותר ליצור הכנסה פאסיבית מן האתר שלך הוא באמצעות הצטרפות אל רשתות שותפים, אם ברצונך להרוויח מאיכות הגולשים באתר שלך, אך להימנע מבלגאן מיותר, רשתות שותפים הן הפתרון עבורך. רשת שותפים פועלת כמתווכת בין בעלי אתרים לבין סוחרים המפעילים תוכניות שותפים המאפשרות לבעלי האתרים להפנות תנועה (גולשים) אל אתר הסוחר, ולקבל תגמול במידה והגולשים ביצעו פעולות שהוגדרו על ידי הסוחר כהמרה. רשתות השותפים בדרך כלל אינן גובות תשלום מבעלי אתרים המעוניינים להצטרף לרשת. כן – הרישום לרשת הוא בדרך כלל בחינם! מצד שני, הרשת כן גובה בדרך כלל תשלום מהסוחרים המעוניינים להשתמש בשירותיה, כגון דמי התקנה ראשונית ודמי מנוי חודשיים.

  • אין סיכון. תשלום רק על תוצאות.
  • שיעור החזר השקעה צפוי.
  • חשיפה ללא תשלום.
  • חסרונות: אין שליטה על מיקומים, אין פריים-טיים, אין הבטחה לשיעור חשיפה, הסתכנות בזילות, לעתים תוצאות לא מייצרות מכירה.

 

רשתות פרסום – בורסות ומכרזים

  • ניתן להשיג מחיר מטרה רצוי, מכוון תוצאות.
  • אופטימיזציה אוטומטית אונליין.
  • האתר 'מחסל' יותר מלאי.
  • ייתכן איפיון התנהגותי (פילוח).
  • חסרונות: לעתים מדיה פחות מבוקשת, דורש התמקצעות וזמן מצד הלקוח, עדיין בחיתולים כאן.

מנועי חיפוש – אורגני + ממומן

  • להגיע ללקוח בדיוק ברגע בו הוא מחפש אותנו (תנועה איכותית).
  • ממומן: גמיש, מיידי.
  • חסרונות: תחרות גבוהה על ביטויים מסוימים, אורגני לוקח זמן ולא מובטחות תוצאות.

פרסום בסלולארי – אפליקציות ואתרים מותאמים

  • זמינות כמעט תמידית.
  • הנעה מהירה לפעולה.
  • רלוונטיות גבוהה (מיקום, פילוח).
  • משתמש בודד בסמארטפון (יוניק).
  • זיהוי קבוע –מתמשך (מס' טלפון).
  • עליה מתמדת בשימוש.
  • % היענות גבוה יותר (פחות צפוף).
  • חסרונות: פחות מיקומים, פחות שטח להעברת מסרים/פחות חווייה, פחות נוח לקליטת מידע מהיוזר, מגבלת פלאש (ios).

מה צופן לנו העתיד ?

  • מוצרים אחרים ? הקלקות ללא עכבר וללא מגע (עיניים, תנועה, קול).
  • Augmented reality
  • The internet of things
  • נגלוש על כל כלי (פרסומת על המקרר כשנגמר החלב?).
  • הסמארטפון יתקשר עם הטלוויזיה.
  • חסרונות: לך תדע מה אכן 'יתפוס' ולמה להיערך.

סיבות לכישלון קמפיין

  • לא הצלחנו לייצר באזז, והאפקט הויראלי שצפינו לא עבד.
  • המוצר לא מספיק טוב.
  • המוצר ו/או הכלים לא מעבירים נכון את המסר ואת הצעת הערך.
  • תקציב השיווק לא איפשר פעילות בהיקף יעיל.
  • העיתוי לא היה אופטימלי.
  • פריסה לא טובה (בחירת ערוצים שאינם אפקטיביים עבורנו).
  • המוצר לא היה בשל מספיק לפלטפורמה

תקציב  –יעדים למול תקציב: כמה עולה לי 'להביא' משתמש? כמה עולה לי רוכש?כמה יעלו לי:

  • חשיפות, הקלקות, לידים, מכירה,
  • עלות פעילות ארוכת טווח (תוכן / SEO).
  • R.O.I
  • עלות הפקה.
  • עלות ומשאבי תפעול: האם אנו ערוכים לקבלת הזמנות בכל היקף? האם אנו ערוכים לנהל קהילה ולהשקיע בה לאורך זמן?

בקרה – לתכנן ולהיערך לפני. ליישם במהלך ואחרי.

  • לוחות זמנים, שלבים והתקדמות.
  • מדידה ומדדי הצלחה.
  • אופטימיזציה ותיקון.

לסיכום

  1. אסטרטגיה
    א. מטרות
    ב. מוצר/שירות וערך
    ג. קהל
    ד. כלים וערוצים
  2. SWOT ותחרות – כדי לדעת שיש לנו סיכוי להצליח.
  3. תקציב.
  4. בקרה.