איך בונים תכנית שיווק בעידן דיגיטלי – שיעור 1

איך בונים תכנית שיווק בעידן דיגיטלי – שיעור 1

ראשית עלינו להחליט מהי הפלטפורמה שנבחר ? למה הפלטפורמה הזו ולא אחרת?

אסטרטגיה בעידן דיגיטלי – מרכיבים:

1. מטרת הקמפיין

מה המוצר\שירות שלי אמור להשיג?

מה הערך שהמוצר שלי מספק?

מהו המוצר/שירות איך הוא מוגש/פועל –  איך ימוצב ומה הערך שאני מציע ? במיזם חדש, אפשר לשאול: מה אני (המוצר/השירות) רוצה להיות ?   ( ="מה")

קהל – למי אני מכוון, ומה מאפיין אותו. איך אני צריך לתקשר איתו. ( = "מי")

כלים ושיטות/ערוצים ופלטפורמות – מה הפלטפורמה הנכונה ולמה דווקא הפלטפורמה הזאת?איך לייצר מסר פרסומי ושיווקי באמצעות הפלטפורמה

** ייתכן מוצר/שירות המשווק באמצעות הדיגיטל, או מוצר דיגיטלי שמהווה בעצמו כלי/ערוץ שיווק**

תוכנית השיווק יעדים תקציב

כיצד נתאים את יעדי הקמפיין לתקציב הנתון ? כיצד נפעל במשך השנה כדי להתאים לתקציב? יש גורמים נוספים בהם נתחשב, כמו עיתוי  (לדוגמה, האם המתחרה שלי עלה בקמפיין דומה, האם תקופת חגים עכשיו)

מטרות -> יעדים

מטרות = המקום אליו אנו שואפים להגיע באופן כללי.

יעדים = נקודות שאנו מסמנים כנקודות ציון בדרך למטרה (וגם בהגיענו אליה), אך בהבדל מהותי אחד: היעדים הם כמותיים ומדידים, המטרה היא כללית ולא מדידה.

סקירת המצב הקיים, לפני שנקבע מטרות ויעדים כמותיים – נבחן מהי נקודת ההתחלה שלנו.

דוגמאות לפרמטרים שנרצה לבדוק:

      • רמת מודעות למותג/מוצר/שירות. לדוגמא: אנו עומדים על 3% מודעות.
      • רמת מכירות נוכחית, בחתכים שונים. לדוגמא: מחזור יומי בקטגוריית הקוסמטיקה שלנו: כ- 20,000 ₪.
      • היקפי שימוש. לדוגמא: נכנסים לאתר שלנו כ- 1,200 גולשים ביום בממוצע.
      • שיעורי נטישה. לדוגמא: מתוך 100 גולשים הנכנסים לאתר שלנו – 25 נוטשים לאחר פחות מ-10 שניות.
      • שיעורי המרה. לדוגמא: מתוך 100 גולשים הנכנסים לאתר שלנו – 2 מבצעים קניה בפועל, או נרשמים.
      • כמות מנויים/נרשמים. לדוגמא: יש לנו נכון לרגע זה 2,500 גולשים הרשומים באתר.
      • זמני שהיה באתר/בעמוד/ערוץ, או משך פעילות במשחק/אפליקציה. לדוגמא: זמן שהיה ממוצע באתר שלנו: 4 דקות.
      • שיעורי לקוחות חוזרים. לדוגמא: מתוך כלל הגולשים הנכנסים לאתר שלנו – 20% בלבד הם לקוחות שביקרו בעבר.
      • שיעור ההשפעה שלנו במדיה הדיגיטלית ורמת הפופולריות. לדוגמא: כמות האזכורים החיוביים שלנו במדיה חברתית מדי חודש היא רק 20% מהכמות המקבילה אצל המתחרה שלי.

סוגי מטרות

      • הבאת קהל חדש
      • חשיפה
      • הגדלת נתח שוק
      • מודעות (נעזרת ובלתי נעזרת)
      • מיתוג.
      • מיצוב. החדרה/קיבוע/העצמה.
      • מכירות.
      • נתח שוק (יכול להתבטא, נוסף על מכירות – בהיקפי שימוש).
      • שינוי הרגלי צריכה. לדוגמא, החדרת קטגוריה חדשה לשוק.
      • חסימת פעילות מתחרים.
      • יצירת ביקוש.

הצבת יעדים כמותיים המשקפים את המטרות שלנו. KPI – Key Performance Indicators – מדדים שמשקפים גורמי הצלחה. לדוגמא: קניה ממוצעת באתר עלתה, כמות מבקרים חודשים עלתה,  אחוזי נטישה צומצמו.

סוגי יעדים (Objectives) – דוגמאות ליעדים כמותיים שנוכל להציב כנקודות אליהן נרצה להגיע במהלך קמפיין/פעילות תקופתית:

      • הגדלת התנועה לאתר (כמות/שיעור).
      • הגדלת כמות מנויים/משתמשים רשומים/הורדות אפליקציה.
      • צמצום אחוזי הנטישה.
      • הגדלת זמן השהייה/השימוש, או הגדלת כמות והיקף דפים נצפים באתר.
      • הגדלת מכירות:
      • הגדלת כמות רכישות/כמות רוכשים בפרק זמן נתון (יום, חודש, רבעון וכו').
      • הגדלת סה"כ ההכנסות (סכום) בתקופה נתונה.
      • הגדלת הסכום הממוצע שלקוח מוציא ברכישה אחת.
      • הגדלת רכישות בקטגוריות מסוימות (לדוג' – ביגוד עונות מעבר).
      • הגדלת ביצוע פעולות (המרות) נוספות: הורדה, הצטרפות, הרשמה וכו'.
      • הגדלת שיעור המבקרים החוזרים.
      • הגדלת מעורבות המשתמשים הקיימים, מעבר להיותם עוקבים.
      • שמירה על קצב גידול.
      • הגדלת המודעות למוצר/שירות שלי (יתבטא גם בכמות החיפושים למותג שלנו).
      • הגדלת שיעורי אהדה (שניתן להסיק מהרשת).

לשיעור השני לחץ כאן