ניצול פוטנציאל יצירתי הוא מפתח לצמיחה כלכלית

הצלחה עסקית במאה ה -21 מחייבת יכולת של ארגון להיות יצירתי וחדשני. ניצול פוטנציאל יצירתי הוא המפתח לצמיחה כלכלית, עדיין מעט מאוד מנכ"לים אומרים שהחברה שלהם היא טובה בחדשנות ויצירתיות.

יצירתיות היא לא התכונה המיסטית המוכרת אלה היא תהליך שצריך להיות מפותח ומנוהל. צריך לפתח את הלך הרוח, ללמד מיומנויות ולחפש את האנשים היצירתיים בעסקים, כיצד ניתן ליישם את האסטרטגיות האלה במהלך העבודה היומיומית . יצירתיות היא הכרחית משום שהיא נמצא בליבה של החדשנות, חדשנות היא מנוע צמיחה ולכן כל ארגון מצווה לפתח זאת. ישנם מספר אסטרטגיות שבהם יש לנהוג:

 

  • פיתוח כישורי מנהיגות ליצירתיות וחדשנות
  • סדנאות יצירתיות לעסקים.
  • המוח כולו חושב על יצירתיות וחדשנות.
  • עיצוב-חשיבה כאסטרטגיה לחדשנות.
  • השפעה ושכנוע: אסטרטגיות המובילות תוצאות התחלה.

אמנויות כאמצעי למידה בעסקים (Arts-Based Learning for Business)

אמנויות למידה היא גישה בינתחומית ללמידה, באמצעות אמנויות כדרך לחקור נושאים שאינם אמנות כגון מנהיגות וניהול בעסק.  מטרת השיטה של "למידה מבוססת אמנויות" היא לא ללמד אנשים להיות אמנים מצטיינים אלא ליצור חוויות למידה שמותירות רושם באמצעות תהליכים אמנותיים וכך לעזור לאנשים להשיג תובנה חדשות ונקודות מבט על אתגרים עסקיים.

הפעילויות יכולה להתבצע באמצעות רישום, ציור, לכתוב ולספר סיפור, לאלתר, ליצור אווירה תוססת כדי לעורר את החושים, לחדד תובנה ולאפשר אפשרויות מרגשות, לגרום לצמיחה של עובדים על ידי הכשרתם לקחת סיכונים אישים ומקצועיים.

בשנים האחרונות, חלה צמיחה מרשימה בשימוש בתוכניות פיתוח עובדים ופיתוח ארגוני המשלבות כלים מעולם האמנויות,  בארצות הברית לבדה, יותר מ 400 חברות מתוך ה 500 המובילות משתמשות בכלים ושיטות מעולם האמנויות בסדנאות ותוכניות לאימון הפרט והקבוצה, ניתוחי מקרה והרצאות  בכנסי מנהיגות.

ארגונים נוהגים להשתמש בתוכניות " Arts-Based Learning for Business " על מנת לטפח חשיבה יצירתית, לקדם את הפיתוח של המנהלים החדשים ולחזק את המיומנויות של עובדים  בתחומים קריטיים כגון שיתוף פעולה, פתרון קונפליקטים, ניהול שינוי, העברת מצגת מול קהל ותקשורת בין-תרבותית.