חזון

בספרו " עליסה בארץ הפלאות " של לואיס קרול מתקיים דו שיח בין עליסה לבין החתול: התואיל להגיד לי, בבקשה, באיזו דרך עלי ללכת מכאן?" שאלה אליס, "זה תלוי במידה רבה לאן את רוצה להגיע." – אמר החתול, "לא אכפת לי כל כך לאן. – " אמרה אליס, "אם כך, לא משנה באיזו דרך תלכי." אמר החתול, " – בתנאי שאגיע לאנשהו" הוסיפה אליס כהסבר, "בטוח שתגיעי" אמר החתול "אם רק תתמידי בהליכה".

תשעה דברים שמפרידים בין מנהיגים מהמנהלים

מנהיגים מסמנים חזון ברור – זה פשוט בלתי אפשרי שארגונים יעשו דברים גדולים אם אין להם יעדים ומטרות ברורים לגבי העתיד. ללא חזון, אנשים פועלים בכיוונים שונים או שהם רצים במעגלים. התוצאה היא בזבוז של זמן, כסף ומחשבה.

צייד ההזדמנויות – כיצד לאתר הזדמנויות עסקיות בחיי היום יום

הרעיון להקים את ממלכת הקסם של דיסנילנד נולד במהלך חופשה משפחתית. וולט דיסני היה בביקור בגני טיבולי שברומא, אחד מהפארקים העתיקים ביותר באירופה, במהלך הביקור הוא הבין שהוא יכול ליצור גרסה גדולה יותר וטובה יותר בקליפורניה. השיטה שלו אינה יוצאת דופן: יזמים רבים מצאו את הרעיונות העסקיים שלהם על ידי מתן תשומת לב להזדמנויות בחיי היומיום.

שלושת חוקי השיווק המודרני

שלושת חוקי השיווק המודרני – תפקידו של השיווק היא לתת לצרכן את התחושה כי הערך שהוא הפיק מהמוצר שרכש היינו מקסימלי- תחושת ערך גבוהה ושביעות רצון

אסטרטגיה עסקית – שיעור שישי

אסטרטגיה פונקציונלית – אסטרטגיה המתייחסת ליכולות ותהליכים. מתייחסת לשרשרת הערך של הארגון, היכולת דל הארגון להשקיע ולקבל תפוקות. בבניית האסטרטגיה, הארגון שואלת את עצמה איזה שרירים היא צריכה לחזק, איזה החלטות היא מקבלת כדי לשפר את שרשרת הערך של הארגון

אסטרטגיה עסקית – שיעור חמישי

תהליך ה SWOT עוזר לארגון לאבחן ולהבין מה קורה בסביבה הפנימית והחיצונית שלה. הוא עושה ניתוח של חוזקות וחולשות הארגון. הניתוח הוא אינו אירוע טכני, הוא דורש מעורבות של גורמים רבים בארגון , התהליך חייב להיות מובנה כדי שבסופו של דבר נוכל להגיע להחלטות אסטרטגיות ולבניית אסטרטגיה.

אסטרטגיה עסקית – שיעור רביעי

הסביבה העסקית משתנה כל הזמן, הארגון חייבת להתאים את עצמו לסביבה. המציאות משתנה בצורה מהירה ודרמטית, כולם עסוקים במה יהיה מחר כי אף אחד לא יודע לחזות בוודאות את העתיד. אסטרטגיה היא לא רק מה לעשות אלא גם איך לעשות.

אסטרטגיה עסקית – שיעור שלישי

Mission statement – הצהרת הכוונות של הפירמה לגבי מה היא הולכת לעשות, מה תהיה התרבות הארגונית ואיזה ארגון היא רוצה להיות . לקוחת בחשבון את האינטרסים של כל מחזיקי העניין , זוהי ליבת הקיום של הפירמה, האסטרטגיה מטרתה היא לממש את ההצהרה הזו.

אסטרטגיה עסקית – שיעור שני

התהליך האסטרטגי – סדר הפעולות שהפירמה נוקטת כדי ליצור אסטרטגיה עסקית. המכנה המקשר בין כל השלבים הוא המשוב מהסביבה אשר נותן לפירמה חיווי האם הפירמה מצליחה ליישם את האסטרטגיה שהגדירה…….

אסטרטגיה עסקית – שיעור ראשון

ארגון נוסד כדי להצליח, כדי להשיג את המטרות שלו, הצלחה עסקית נובעת מהיכולת לבנות מודל עסקי מנצח בענף ובזמן בו הפירמה פועלת